24 Mart 2017 Cuma

ÖĞRETMENİN OKULDAKİ BİR GÜNÜ

ETKİNLİK-2: ÖĞRETMENİN OKULDAKİ BİR GÜNÜ
Uygulama Sınıfı:4

ÖĞRETMENİN OKULDAKİ BİR GÜNÜ 

 Saat 08:10’da zil çaldı ve öğrenciler sıraya girip andımızı okudular. Bu süreçte öğretmenimiz öğrencilerini sıraya sokup öğrencilerinin başında bekledi. Öğrenciler sınıflara alındıktan sonra öğretmenimiz de öğretmenler odasına gitti. Ve dersle ilgili hazırlıklarını yapmaya başladı. Daha sonra öğretmenler zili çaldı, öğretmenimiz sınıfa geldi. Öğretmenimiz derse başlamadan önce birkaç öğrencisinin paylaşmak istediği sıkıntıları dinledi. O sırada Alperen isimli öğrenci arkadaşı Emre`nin üst sınıflarla kavga ettiğini anlattı. Öğretmenimiz yaklaşık beş dakika öğrencilerin bu sorunlarıyla ilgilendi. Öğretmenimiz iletişim kurarken samimi, sevecen ve içtendi. Daha sonra vakit geçirmeden öğrencilerden kitaplarını açmasını istedi. Bu arada yoklama alacaktı fakat sınıfta gelmeyenlerin olduğunu görünce gelenler olur diye yoklamayı almadı.

İlk dersimiz Fen ve Teknoloji dersiydi. Konu ışık kirliliğiydi. Öğretmenimiz öğrencilerden konunun geçtiği sayfayı ders kitaplarından açmalarını istedi. Ders kitabındaki görsellere bakıp ne gördüklerini sorarak öğrencilerin ön bilgilerini yokladı. Kitaptaki parçayı örencilere bölüm bölüm okutturdu. Öğrencilere okuduklarından ne anladıklarını sorarak beyin fırtınası yoluyla öğrencilerin fikirlerini aldı. Bu sırada çok söz hakkı isteyen öğrencilere diğer arkadaşlarınıza söz hakkı verelim dedi ve sorularınızı bana teneffüste sorun deyip öğrencilere eşit söz hakkı dağıtmaya çalıştı. Işığı çok iyi yansıtan renkleri trafik dersinde öğrenmiştik bunlar nelerdir çocuklar diye sorarak dersi diğer derslerle ilişkilendirmeye çalıştı. Saat 9.00 da zil çaldı ve birinci ders bitti.

Öğretmenimiz teneffüs boyunca bizimle sohbet edip sınıfın genel yapısı hakkında bilgi verdi. Sınıftaki öğrenciler hakkında da genel ve kısa bilgiler verdi. Ders kitaplarının yeterli olmadığını bu yüzden kendisinin ek çalışma kağıtları hazırladığını söyledi. Öğrencilerin seviyelerine göre testler hazırladığını anlattı. Bunları diğer şubelerin hocalarıyla birlikte yaptıklarından bahsetti. 9.15 te zil çaldı ve ders başladı. Dersin başında projektörü açıp anlattığı dersi slaytlarla tekrar etti. Sırayla öğrencileri slayt geçişlerini yönlendirmesi için bilgisayarın başında oturttu. Slaytta resimler gösterip hangilerinde ışık kirliliği olup olmadığını, hangisini doğru veya yanlış olduğunu sorarak konuyu öğrencilerin anlayıp anlamadıklarını sınadı. Evde kimlerin gereksiz yanan ışıkları söndürüp söndürmediğini sorarak konuyu günlük hayatla ilişkilendirdi. Böylece ikinci ders de bitmiş oldu. Öğretmenimiz teneffüse çıkmadan yoklama almadığını fark etti ve yoklamayı aldı. Burada bize yoklamayı kesinlikle dersin başında almamız gerektiğini söyledi. Yoklamanın çok hassas bir konu olduğundan bahsetti. Daha sonra teneffüse çıktık. Öğretmenimiz kavga eden iki öğrencisini gördü ve onlara müdahale etti. Böylece teneffüs bitti ve üçüncü ders başladı.

Ders Türkçe, konu ülkemizde çevre korumacılığıydı. Öğrencilerden ders kitaplarını açmasını istedi. Kitaptaki okuma parçasını herkese iki üç sefer bölüm bölüm okutturdu. Burada öğrencilere bu hafta kaç kitap okuduklarını sordu. Öğretmenimiz bazı öğrencilere çok kitap okumaları gerektiğini söyledi. Derse ilgisiz olan, ödevlerini yapmayan ve düzgün okumayan öğrencilerin anne ve babalarından birisinin yarın okula gelmesini söyledi. Daha sonra konuyu sessizce okuyup anlamları bilmedikleri kelimelerin işaretlemelerini söyledi. Bu kelimelerin anlamlarını bulup cümle içinde kullanacaklarını söyledi. Tam bu sırada zil çaldı ve bunu evde ödev olarak yapmalarını istedi. Öğretmenimiz Türkçe kitabındaki okuma parçalarının çok uzun olduğundan ve çok fazla zaman aldığından bahsetti.

Teneffüste Ali öğretmenimiz ile okulda yaptıkları çalışmalar hakkında bilgi aldık. Bize eğitsel kollar , rehberlik, sağlık ve güvenlik önlemleri ve nöbet hakkında bilgiler verdi. Saat 11.15 te zil çaldı ve ders başladı. Ders İngilizceydi. Farklı bir öğretmen derse girdi. Biz de dersi dinledik.

Öğretmenimiz eğitsel kol çalışmaların olmadığını kulüp çalışmaların olduğunu söyledi kendisinin halk oyunları ve müzik kulübünden sorumlu olduğunu söyledi. İki haftada bir kulüp, iki haftada bir de rehberlik çalışması yapıldığını anlattı. Kulüplere öğrenciler yerleştirilirken ilk önce öğrencilerin istedikleri kulübü seçebileceklerini ancak bazı kulüplerde yığılmalar nedeniyle öğretmenlerin öğrencilerin kulüplerinin kendisinin seçtiğini anlattı. Kulüplerde öğrencilerle birlikte çalışma ve etkinlikler yaptıklarını ve bu etkinliklerini panoda sergilediklerini söyledi. Okulda halk oyunu grubu oluşturduklarını ve yarışmalara katıldıklarını anlattı.

Sağlık ve güvenlik önlemleri yönünden şunları anlattı. Rehberlik öğretmeni ve doktorlarla birlikte çalışarak göz taraması ve vucüt taraması yaptıklarını söyledi. Bu çalışmaları yılda bir kere en fazla iki kere yaptıklarını söyledi. Sınıfta göz bozukluğu olan öğrencileri önlere oturttuğunu söyledi. Beden eğitimi dersinde sağlık sorunu olanları fazla yormamaya çalıştığını anlattı.

Öğretmenimiz rehberlik çalışmalarına çok önem verdiğini söyledi. Psikolojik sorunları olan öğrencilerle ilgilendiğini anlattı. Bu sorunların nelerden kaynaklandığını aileleriyle birlikte ve rehberlik araştırma merkeziyle çözmeye çalıştığını anlattı. Örneğin derslerde hiç konuşmayan Serhat isimli öğrenci hakkında yaptığı çalışma sonucunda sorunun ailesinden kaynaklandığını tespit ettiğini anlattı. Çocuğun annesinin de liseye kadar çok sessiz olduğunu öğrenmiş ve buna bağlı olarak çocuktaki bu sorunun kalıtımla ilgili olduğunu düşünüyor. Ve bu öğrencisinin sorununu rehberlik eğitim merkeziyle çözmeye çalışmış. Ayda bir kere veli toplantısı yaptığını ve velilerin öğrencileri takip etmeleri için formlar verdiğini söyledi. Bu yolla öğrencilerin bazı davranışları ne ölçüde gerçekleştirdiklerini tespit ettiğini söyledi. Diğer öğretmenlerle de büyük bir ilişki içersinde bulunduklarını anlattı. Öğrencilerin sorunların çözerken öğretmen arkadaşlarıyla tartışarak çözüm yolu aradıklarından da bahsetti.

Öğretmenimiz haftada bir kere nöbet yaptıklarını ve genellikle katlarda olduğunu söyledi. Ayda bir kerede bahçede nöbet tuttuklarını söyledi. Öğretmenimiz bize nöbetin çok büyük bir sorumluluk olduğunu belirtti. Nöbet esnasında öğrencinin başına gelebilecek herhangi fiili bir olaydan nöbetçi öğretmenin sorumlu tutulduğu bu yüzden nöbetin çok büyük bir sorumluluk olduğunu söyledi. Nöbetçi öğretmenin sabahleyin öğrencilerden on dakika önce akşamlarıysa otuz dakika sonra gitmesi gerektiğini belirtti. Nöbet gününde öğle aralarında bile öğretmenin okuldan ayrılmaması gerektiğini söyledi.


EmoticonEmoticon