9 Temmuz 2017 Pazar

Derslerin Gözlenmesi

Derslerin Gözlenmesi


Uygulama Sınıfı:4/A 
Sınıf mevcudu: 24 
Sınıf Öğretmeni:Kemal axxx 
Ders: Fen ve Teknoloji 
Konu: Gezegenimiz Dünya


Dersi Planlama: Öğretmenimiz dersini öğretmen kılavuz kitabındaki plana göre işledi. Derste kullanacağı materyalleri, öğrencilere aldıracağı notları ve dersi sunarken kullanacağı slayt sunumunu önceden hazırlamıştı. 

Başlangıç: Öğretmenimiz derse “Dünyamızın şekli nasıl, İnsanlar neden uzayı izleme ihtiyacı duymuştur?” gibi sorular sorarak başladı. Yakın çevreden örnekler vererek, çeşitli bilim adamlarının(Galileo,Pisagor) görüşlerini söyleyerek öğrencileri derse güdülemeye çalıştı. 

Dersin Amaçları: Dünya’nın yuvarlak olduğunu kavratmak, Dünya’nın yuvarlak olduğunu nasıl anladığımızı öğretmek, önceki insanların Dünya’nın şekli ile ilgili yanlış düşüncelerini tartışıp düzeltmek 

Öğretme-Öğrenme Yaklaşımı: Öğretmenimiz öğrencilerin yaparak yaşayarak öğrenmelerini sağlayan ve öğrencilerin kendi bilgisini kendisinin inşa ettiği yapılandırmacı yaklaşımı kullandı. Öğretmenimiz dersini öğrencilerin fikirlerini ve sorularını göz önünde bulundurarak işlemeye çalıştı. Öğretmenimiz dersini işlerken diğer derslerle ilişkilendirdi ve bu ilişkilendirmelerle dersin akışını genişletmeye çalıştı. 

Öğretim yöntemleri: Sınıfta küme çalışması uygulanıyordu. Öğrenciler çalışma kitabındaki etkinlikleri yaparken ve öğretmenin sorduğu soruları cevaplarken kümedeki arkadaşlarıyla bilgi alış verişinde bulunuyorlardı. Öğretmenimiz bu yolla öğrenciler arasında işbirlikçi öğrenmeyi sağlıyordu. Soru cevap tekniği kullanarak öğrencilerden dönütler alıyor ve yerinde düzeltmelerde bulunuyordu. Öğretmenimiz öğrencilerin yanlış cevaplarını ve düşüncelerini düzeltirken sunuş yoluyla öğretim tekniğini de ara sıra kullanıyordu. Sınıfa “ Dünya’nın yuvarlak olduğunu nasıl anlarsınız” sorusunu sordu ve beyin fırtınasıyla öğrencilerin cevaplarını aldı. 


İletişim : Öğretmenimizin sınıfta herkesin rahatlıkla duyabileceği bir ses tonu vardı. Konuyu anlatırken ve sorular sorarken öğrencilerle sık sık göz temasında bulunuyordu. Öğrencilerden aldığı dönütlere göre gerekli düzenlemeler yapıyordu. Soru sorarken ders kitabındaki yönergeleri okurken ve açıklamaları yaparken ses tonunu değiştirip önemli yerleri vurguluyor ve beden dilinden yararlanıyordu. 

Etkinlikler arasındaki geçişler: Bir etkinlikten diğerine geçerken soru cevap tekniğini kullanarak etkinlikler arasında bağlantılar kuruyordu. Slayt gösterileri ve görsel materyallerden yaralanarak etkinlikleri ilişkilendiriyordu.


Öğrencilerin yönetimi: Öğrencilerin olumlu davranışlarını pekiştirirken motive kartlarından yararlanıyordu. Öğrencilere gösterdikleri olumlu davranışlarından sonra motive kartları veriyor ve bu kartları ürün dosyalarına koyduruyordu. Sınıfta küme çalışması yaptırıyordu. Her kümenin bir başkanı vardı ve ödevleri başkanlar kontrol ediyordu. Olumsuz davranış sergileyen öğrencileri görmemezlikten gelerek öncelikle onların kendilerini düzeltmelerini bekliyordu. Olumsuz davranışlarını devam ettirdiklerinde göz teması kurarak ve ses tonunu yükselterek uyarılarda bulunuyordu. 

Dersi bitirme: Öğretmenimiz dersi bugün işlenenlerin kısa bir tekrarı ve özetlemesiyle bitirdi. Tekrar yaparken öğrencilere sorular sordu. Diğer derste Dünya’nın katmanlarını işleyeceklerini belirtti ve dersi bitirdi. 

Öğrenci çalışmalarını değerlendirme: Öğretmenimiz kendisinin hazırladığı ek çalışma kağıtlarını dağıtarak derste işlenen konuların anlaşılıp anlaşılmadığını değerlendirdi. Öğretmenimiz öğrencilerinin çalışmalarını değerlendirirken derecelendirme ölçeklerinden ve performans değerlendirme formlarından yararlandığını belirtti.


EmoticonEmoticon