9 Temmuz 2017 Pazar

Öğretim Yöntemleri

Öğretim Yöntemleri

Uygulama Sınıfı:4/A
Sınıf mevcudu: 24 
Ders: Fen ve Teknoloji 
Konu: Ses ve Işık


Öğretmenimiz Kemal xxxxx daha önceki derslerde konuyu işlemişti. Bu derste çalışma kitabını sonundaki ünite değerlendirme sorularını yaptırdı. Öğretmenimiz sınıfında küme çalışmasını uyguluyordu. Öncelikle öğrencilere çalışma kitabındaki soruları yapmaları için 15 dakikalık süre verdi. Daha sonra öğretmen kitaptaki soruları öğrencilere soru cevap yöntemini kullanarak cevaplattı. Öğretmen soruları soruyor, öğrencilerde önce soruları sözlü olarak cevaplıyorlar sonra da cevapları defterlere yazıyorlar. Öğretmenimiz soruları sorduktan sonra öğrencilerin cevabı düşünmesi için bir dakika bekliyordu. Doğru cevabı bulamaları için öğrencilere ipuçları veriyordu. Kemal öğretmenimiz bütün öğrencilerden cevabı aldıktan sonra genel bir özetleme yapıyor, öğrencilerde bu özetlemeye dayanarak sentez yapıp, kendi cümleleriyle notlar alıyordu. Öğretmenimiz kitaptaki sıralamayı dikkate alarak etkinlikler yaptırıyordu. Yoruma dayalı soruları beyin fırtınası tekniğini kullanarak önce küme elamanlarını kendi arasında daha sonra tüm sınıfla tartıştırarak doğru cevabı bulamaya çalışıyordu. Aldığı cevaplar doğru ise pekiştireçler veriyor, yanlış cevaplarda ise yönlendirmeler yapıyor ve geri dönütler veriyor. Öğrenciler kümelerindeki arkadaşlarıyla soruları tartışırken öğretmenimiz kümeler arasında dolaşıyor, öğrencilerle konuyu tartışıyor ve kümeleri gözlemliyordu.


Öğretmenimiz dersin % 50’sini sorular sorarak ve cevapları öğrencilerden alarak geçirdi. Desin %25’ini öğrencilerin kümlerde grupça tartışmasına %25’ini de öğrencilerin düşünmesine ve notları almasına ayırdı. Öğrenciler genellikle bir etkinlik için üç dört dakika yoğunlaşabiliyordu. Öğrenciler şekilli, karikatürlü, somut materyallerle olan etkinliklere daha ilgi duyuyorlardı. Metin yazma, boşluk doldurma gibi etkinlikler çabuk sıkılıyorlardı. Gözlemlerim sonucunda öğrencilerin ilgi ve katılımların sürdürülebilmesi için bir etkinlik en fazla beş dakika sürmesi gerekiyor.


Öğretmenimiz öğrencilerin bilgiye kendilerinin ulaşmasını sağlıyordu. Direkt bilgiyi didaktik şekilde aktarmıyordu. Burada öğretmenimizin yapısalcı yaklaşımı da kullanmaya çalıştığını anladım.


EmoticonEmoticon